Obsah:2.261 ccm
kW/koně: 294 / 400
Rok výroby: 2017
Převodovka: Manuální

Ceník

Čas30 min 60 min 120 min 300 min
SO-NEBez Příplatku Bez Příplatku Bez Příplatku Bez Příplatku
Cena1.999 Kč3.499 Kč5.999 Kč9.999 Kč
Cena VIP Clubu999 Kč1.749 Kč2.999 Kč4.999 Kč
Kauce 0 Kč 0 Kč 0 Kč 0 Kč
Omezení km 0 km 0 km 0 km 0 km

Ford Focus RS 2.3i 294kW

Výrazný bodykit není sice tak nápadný jako u předchůdce, ale přesto na první pohled víte, že tohle není obyčejný Focus. Svaly dává na odiv jak výkonem, tak zvukovým projevem. Za jeho volantem si člověk připadá jako v závodním autě, které někdo omylem postavil na značky. RS třetí generace je vlastně takový návrat k tradici. Tahle přeplňovaná dvatrojka pochází původně z Fordu Mustang a je jedním slovem báječná. Nabízí ty správné ingredience, které ocení každý automobilový nadšenec. V první řadě je tu fascinující síla. Rovných 350 koní v sérii v Našem případě 400 koní není v dnešní době již žádná extrémní hodnota a někteří konkurenti umí i víc. Ale způsob podání té síly je vskutku podmanivý. V první chvíli vás ten příval newtonmetrů a kilowattů může trochu zaskočit, ale jakmile si na to zvyknete, pak budete chtít víc a víc. Tohle je ta nejlepší droga, která vyplaví všechny endorfiny. Povedená je i manuální převodovka, která je dostatečně přesná tak, aby vám na cestě dělala radost. Největším trumfem je však pohon všech kol. Focus je zatraceně rychlý, mnohem rychlejší než si řidič může představit. A za druhé, je trochu těžký, nedá se očekávat, že se protáhne zatáčkou jak lasička. Tohle chce jiný přístup, brutálnější. Tím trumfem je speciální pohon všech kol s aktivním vektorováním točivého momentu od firmy GKN. Jsou to nějaké čáry máry s přenosem newtonmetrů na zadní kola a nejenom na zadní. Dokonce umí preferovat i levé či pravé kolo. Bůhví, jestli tam ty newtonmetry přenášejí trpaslíčci na dvoukoláku, či jak to funguje, důležité však je, že je to skvělé. Focus RS je díky tomu úplně jiný, než všechny ostatní moderní hothatche, které nabídnou chladnou efektivitu, neskutečné časy na okruzích, ale zároveň není až taková zábava je řídit. Focus na to jde opačně. Nechlubí se časy na Ringu či jinde, tady jde především o zábavu.